Reklama

PINTA rośnie w Beskidach

Drugi rok z rzędu dynamicznie rośnie sprzedaż lokalnej serii piw rzemieślniczych PINTA Beskidy.

Browar PINTA ocenił aktualną kondycję swojej lokalnej marki po podsumowaniu pierwszych 8 miesięcy tego roku, obejmujących szczyt sezonu zimowego i letniego. W porównaniu z rokiem 2024 – dotychczas najlepszym w historii – sprzedaż serii PINTA Beskidy w sklepach tradycyjnych i w gastronomii w trzech województwach, w których stale obecna jest marka: śląskim, małopolskim i podkarpackim wzrosła o 35%.

Jeszcze większe wzrosty sprzedaży seria osiągnęła w kanale nowoczesnym. W położonych na południu Polski marketach Kaufland samego Pilsa PINTA Beskidy – zdecydowanie najpopularniejszego piwa z tej serii – sprzedało się o 60% więcej. Na dodatek na poprawę łącznej sprzedaży serii w regionie od początku 2025 roku pracują też hale Auchan, które dopiero w ostatnich dniach 2024 roku zaczęły dystrybuować lokalne piwa PINTY.

Pomimo nie najlepszej pogody w sezonie wakacyjnym duże zainteresowanie lokalnym piwem PINTY wykazała beskidzka gastronomia. Średnio z hurtowni OneMoreBeer – posiadającej wyłączność na dystrybucję serii PINTA Beskidy – wyjeżdżało każdego miesiąca 140 beczek samego Pilsa.

Marka poprawiła swoją obecność w atrakcyjnych wizerunkowo i sprzedażowo beskidzkich schroniskach, restauracjach i ośrodkach turystycznych, jak np. „Stara Stacja” na Szyndzielni. Schroniska położone zwykle w miejscach trudno dostępnych dla transportu kołowego bardzo dobrze przyjęły wprowadzenie skrzynek PINTA Beskidy, w których dowozi się to piwo i odbiera puste butelki, mimo tego że są bezzwrotne.

Serię PINTA Beskidy stale widać też na wielu lokalnych imprezach, jak np. Hangar Festival w Bielsku-Białej, co zaczęło przekładać się nawet na większe zainteresowanie lokalną marką PINTY w Sklepie w Browarze. Według PINTY stoją za tym głównie miejscowi klienci.

Do wzrostu sprzedaży całej serii w tym roku przyczyniło się też nowowprowadzone piwo Beskidy Jasne bezalkoholowe.

– Zbieramy owoce trwającej od niemal 6 lat, cierpliwej i systematycznej pracy nad marką Beskidy. Teraz rozwija się również w takich miejscach, w których zwykle nie szuka się kraftu – podsumowuje Michał Korol, zastępca dyrektora ds. sprzedaży Browaru PINTA. Jego zdaniem największym sukcesem tego roku jest to, że wciąż rośnie dostępność, Beskidy zyskują nowych fanów, a dotychczasowi pozostają lojalni.

PINTA Beskidy to seria piw stale dostępnych wyłącznie na południu Polski od Beskidu Śląsko-Morawskiego po Beskid Niski. Obecnie serię tworzy 5 piw: Pils, Pszeniczne, APA, Prawdziwe Ciemne i Jasne bezalkoholowe.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo tuzywiec.pl




Reklama
Wróć do