
W ostatnich dniach policja odnotowała wzrost liczby oszustw dokonywanych metodą „na pracownika banku”. Sprawcy podszywają się pod konsultantów bankowych, aby wyłudzić poufne dane, nakłonić do instalacji złośliwego oprogramowania lub wykonania przelewu na wskazane konto.
Najczęściej rozmówcy informują o rzekomym zagrożeniu środków finansowych i pod pretekstem „zabezpieczenia” konta proszą o kody autoryzacyjne, dane logowania, a nawet nakłaniają do przelania pieniędzy na tzw. konto techniczne. Ofiarami oszustów padają głównie osoby starsze.
Policja apeluje o ostrożność. Prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie haseł, kodów SMS ani instalowanie dodatkowych aplikacji. W razie wątpliwości należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów infolinii.
Funkcjonariusze podkreślają, że rozmowy z bliskimi i czujność mogą uchronić przed stratą pieniędzy. Każde zgłoszenie próby oszustwa zwiększa szansę na zatrzymanie sprawców.
Policja przypomina: ostrożność i zdrowy rozsądek to najlepsza ochrona.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie