
Coraz więcej osób starszych odbiera telefony od nieznajomych, którzy podstępnie próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Oszuści podszywają się pod pracowników banków, urzędników, policjantów, a nawet członków rodziny. Ich celem jest wzbudzenie strachu i pośpiechu, by skłonić do pochopnych decyzji.
Najczęstsze metody to opowieści o wypadkach, problemach finansowych, zagrożeniu oszczędności lub prośby o pomoc w „policyjnej akcji”. Zawsze chodzi o jedno – zdobycie pieniędzy lub poufnych informacji.
Nigdy nie podawaj przez telefon:
danych osobowych (PESEL, dowód osobisty),
informacji o koncie i oszczędnościach,
numerów PIN, haseł czy kodów BLIK.
Jeśli rozmowa wzbudza Twój niepokój – natychmiast się rozłącz. To nie jest niegrzeczne, to rozsądne. Porozmawiaj z bliskimi, zadzwoń na Policję (112), zgłoś podejrzany telefon.
Rozmawiajmy o tym zagrożeniu – w rodzinie, wśród znajomych, sąsiadów. Dzięki czujności możemy wspólnie uchronić się przed oszustwem.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie