Reklama

Uwaga na oszustwa „na pracownika banku” – rośnie liczba prób wyłudzeń

W ostatnich dniach służby odnotowują wyraźny wzrost prób oszustw dokonywanych metodą „na pracownika banku”. Przestępcy, kontaktując się telefonicznie z potencjalnymi ofiarami, podszywają się pod konsultantów i informują o rzekomym zagrożeniu środków na koncie. Pod pretekstem „pilnego zabezpieczenia finansów” próbują wyłudzić dane do logowania, kody autoryzacyjne lub nakłonić do instalacji złośliwego oprogramowania dającego im zdalny dostęp do telefonu.

Coraz częściej stosowanym schematem jest też nakłanianie do wypłaty gotówki z bankomatu i przelania jej na tzw. „konto techniczne”, co w rzeczywistości prowadzi do utraty pieniędzy. Ofiarami takich metod padają szczególnie osoby starsze oraz mniej obeznane z bankowością elektroniczną.

Apelujemy o wzmożoną ostrożność. Pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie haseł, kodów SMS, numerów kart ani o instalowanie dodatkowych aplikacji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie zadzwonić na oficjalną infolinię banku.

Warto również edukować seniorów w rodzinach – to właśnie oni najczęściej padają ofiarą takich przestępstw. Każda zgłoszona próba wyłudzenia pomaga w działaniach policji i zwiększa szanse na zatrzymanie sprawców.

Pamiętajmy: ostrożność i zdrowy rozsądek to najlepsza ochrona przed oszustami. Lepiej upewnić się dwa razy, niż raz dać się okraść.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo tuzywiec.pl




Reklama
Wróć do