Reklama

Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny w Komendzie Miejskiej Policji

Redakcja TuZywiec
12/06/2021 08:17

Komenda Powiatowa Policji w Żywcu została wyposażona w Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED). Jest to urządzenie, którego należy użyć w przypadku udzielania pomocy osobie, u której doszło do nagłego zatrzymania krążenia – gdy osoba jest nieprzytomna i nie oddycha. AED został umieszczony w poczekalni budynku Komendy przy Alei Piłsudskiego 52, by zwiększyć bezpieczeństwo zarówno mieszkańców miasta, jak i osób przebywających na jej terenie.

Po raz pierwszy zabieg defibrylacji wykonany został w 1947 roku przez amerykańskiego chirurga. Defibrylacja zakończyła się sukcesem i stała się złotym standardem postępowania w nagłych zatrzymaniach krążenia.

Statystyki pokazują, że defibrylacja wykonana w czasie ok. 1 min od nagłego zatrzymania krążenia jest w 90% efektywna, po 5 min – w 50%, a po 7 min – w 30% efektywna. Co świadczy o tym, że z każdą minutą spada ona o około 10%. Z tego względu dostęp do urządzeń zdolnych do przeprowadzenia defibrylacji powinien być powszechny po to, by jak najszybciej udzielić pomocy.

W ramach Programu Powszechnego Dostępu do Defibrylacji (Public Access Defibrillation Program) Komenda Powiatowa Policji w Żywcu została wyposażona w Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED). Jego obsługa nie wymaga specjalistycznego przeszkolenia. Po uruchomieniu urządzenie wydaje jasne i zrozumiałe polecenia głosowe. Oprócz komunikatów dźwiękowych samo urządzenie i jego poszczególne elementy są oznaczone tak, żeby nawet osoba, która ma kontakt z AED po raz pierwszy, bez komplikacji obsłużyła urządzenie. Komunikaty obejmują nie tylko samą obsługę urządzenia, ale także za ich pomocą udzielane są rady i wskazówki dotyczące procedury udzielania pierwszej pomocy.

AED, który znajduje się w holu głównym Komendy na pewno wpłynie na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa interesantów, ale również pracowników cywilnych i policjantów pełniących w niej służbę.

Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) został zakupiony z inicjatywy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samodzielnego Związku Zawodowego Policjantów Województwa Śląskiego, Śląskiego Zarządu Wojewódzkiego Związku Zawodowego Pracowników Policji w Katowicach i Wojewódzkiego Zarządu Zakładowego Niezależnego Samodzielnego Związku Zawodowego Pracowników Policji w Katowicach oraz współpracy Wydziału Zaopatrzenia i Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Środki na zakup urządzeń zostały pozyskane z Funduszu Prewencyjnego PZU.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo tuzywiec.pl




Reklama
Wróć do