
Kampania #ThinkTwice, która obejmuje serię krótkich filmów, koncentruje się na pięciu rosnących zagrożeniach internetowych: atakach ransomware, atakach złośliwego oprogramowania, phishingu i oszustwach związanych z generatywną sztuczną inteligencją i oszustwach określanych jako „Romance baiting”.
Przedstawione oszustwa odnotowały znaczny wzrost w ostatnich latach. Należy podkreślić, że ataki ransomware wzrosły o 70 procent, a ataki złośliwego oprogramowania wzrosły o ponad 30 procent tylko w ubiegłym roku. Należy tutaj podkreślić, że około 20 procent pracowników nieświadomie korzysta ze złośliwego oprogramowania w swoich firmach.
Ataki phishingowe ewoluują i stają się coraz trudniejsze do wykrycia. Przestępcy, stosując te ataki, wykorzystują nowoczesną technologię. Wykorzystują na przykład sztuczną inteligencję do tworzenia ultrarealistycznych ludzkich awatarów, oszukując tysiące ludzi na całym świecie za pomocą manipulacji głosem, obrazem i tekstem.
Rośnie również liczba oszustw określanych jako „romance baiting”. Przestępstwo to polega na nawiązaniu poufnych relacji, w których cyberprzestępcy wykorzystują fałszywe profile online do budowania relacji i zdobywania zaufania, zanim zażądają pieniędzy. Kampania #ThinkTwice wzywa do czujności w cyfrowym świecie, podkreślając znaczenie „zatrzymania się na chwilę, aby pomyśleć dwa razy”, zanim coś klikniesz lub opublikujesz, promowania mądrych decyzji i zwiększania świadomości w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie