Reklama

PKL ogłasza przetarg na modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej

Redakcja TuZywiec
17/03/2023 17:08

Ze sporym opóźnieniem względem pierwotnych planów ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej 97 z Żywca do Suchej Beskidzkiej.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg w formule „zaprojektuj i buduj” dla modernizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka od kilometra 45,855 do km 81,162. Na większości tego odcinka pociągi mogą kursować z prędkością 30 km/h.

W przetargu, poza wymianą torów, podsypki i przebudową obiektów inżynieryjnych, przewidziano liczne opcje. Opcji nr 1 dotyczy przebudowy sieci trakcyjnej, opcja 2 ”wykonanie robót w zakresie zabudowy komputerowych urządzeń srk w stacji Jeleśnia wraz z budową zasilania dla tych urządzeń”, opcja 3 dotyczy budowy nowego przystanku osobowego Żywiec os. 700-lecia w nowej lokalizacji, opcja nr 4 jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie wydłużenia peronu dwukrawędziowego z 200 m do 300 m wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą w stacji Jeleśnia.

Opcja nr 5 dotyczy zaprojektowania oraz wykonania robót w zakresie budowy nowego systemu odwodnienia na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec z wyłączeniem: stacji Lachowice, mijanki Hucisko, stacji Jeleśnia oraz stacji Żywiec Sporysz, Opcja nr 6 to zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie dostosowania dojazdów do przejazdów kolejowo – drogowych do wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 2015 roku.

Sama realizacja podstawowych prac niesie więc za sobą ryzyko braku poprawy przepustowości, możliwości szybkiego obniżenia parametrów wyremontowanego toru, oraz zwolnień na przejazdach. Wykonanie wskazanych prac, poza przetargiem, w przyszłości niesie za sobą ryzyko kolejnych zamknięć linii, po jego wymianie. Bez wątpienia jednak to i tak wielki krok w kierunku poprawy warunków przejazdu na zdegradowanej trasie. Do czasu publikacji dokumentacji na stronach PLK nie wiemy do jakiej prędkości spółka chce przygotować linię. Maksymalnie będzie to prawdopodobnie 100 km/h.

Kryterium wyboru oferty będzie w 100% cena. Można je przedstawiać PKP PLK do 25 kwietnia. Na projekt i wykonanie prac będzie około dwa i pół roku.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo tuzywiec.pl




Reklama
Wróć do