Coraz częściej oszuści wykorzystują emocje swoich ofiar – strach, troskę czy współczucie – by wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Podszywając się pod policjantów, lekarzy czy pracowników instytucji publicznych, dzwonią z „pilną” wiadomością: o rzekomym wypadku bliskiej osoby, zagrożonych oszczędnościach czy konieczności natychmiastowego działania.
Celem takich rozmów jest jedno – wzbudzić emocje i skłonić do pochopnych decyzji. Warto jednak pamiętać, że prawdziwy policjant nigdy nie poprosi przez telefon o numer konta, przekazanie pieniędzy czy podanie danych osobowych. Podobnie – pracownik szpitala nie poinformuje telefonicznie o wypadku bez wysłania oficjalnego przedstawiciela.
Jeśli więc odbierzesz telefon, który budzi niepokój – zatrzymaj się, rozłącz i zachowaj spokój. Następnie zadzwoń na numer alarmowy 112 lub 997 i poinformuj o sytuacji.
Twoja ostrożność może uchronić nie tylko Ciebie, ale także Twoich bliskich.
Nie daj się oszukać. Nie pozwól, by emocje decydowały za Ciebie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie