
Kampania uświadamiająca na temat #SellSafe rozpoczęła się 3 listopada w ramach akcji eCommerce 2021.
Kupujący online muszą zachować większą czujność niż kiedykolwiek, ponieważ zorganizowane grupy przestępcze stale dostosowują swoje metody oszustw internetowych, aby wykorzystywać zarówno obywateli, jak i przedsiębiorstwa handlu elektronicznego.
Od początku pandemii wiele firm musiało przejść do trybu online, aby kontynuować swoją działalność. Ponieważ obywatele korzystają obecnie z usług online kilka razy w tygodniu i coraz częściej robią zakupy na platformach sprzedażowych, istnieje znacznie większa szansa na atak cyberprzestępców.
Nawet jeśli zakupy online zostały zabezpieczone dzięki wdrożeniu nowych technologii, takich jak bezpieczne uwierzytelnianie klienta lub uwierzytelnianie dwuskładnikowe, cyberprzestępcy nadal znajdują sposoby aby złapać w pułapkę kupujących online.
#SellSafe kampania informacyjna
Europol, wraz z Radą ds. Ryzyka Handlowego i krajami uczestniczącymi, rozpoczęli kampanię #SellSafe po sukcesie kampanii w zeszłym roku, aby podkreślić najlepsze taktyki zwalczania oszustw internetowych. Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa handlu elektronicznego poprzez promowanie bezpiecznych metod zakupów online oraz pomoc nowym sprzedawcom w otwarciu pierwszego sklepu internetowego bez ryzyka cyberataków.
Organy ścigania z krajów uczestniczących, wspierane przez Europol i Radę ds. Ryzyka Handlowego, połączyły siły w skoordynowanym działaniu przeciwko oszustwom internetowym w dniach 1–31 października br. w ramach działania e-Commerce 2021. W wyniku tego aresztowano 28 podejrzanych związanych z nieuczciwymi transakcjami. Modus operandi polegał na korzystaniu z niektórych aplikacji mobilnych powiązanych z bankami w celu nielegalnego dokonywania przelewów i zakupów.
Kraje uczestniczące to: Albania, Austria, Belgia, Kolumbia, Chorwacja, Grecja, Węgry, Irlandia,Włochy, Gruzja, Holandia, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Słowenia, Słowacja, Hiszpania, Szwajcaria i Stany Zjednoczone.
Kraje uczestniczące będą promować kampanię za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych za pomocą hashtagu #SellSafe, aby pomóc konsumentom zrozumieć ryzyko oszustw w handlu elektronicznym.
Aby chronić konsumentów, Europol dostarczył szeregu pomocnych wskazówek, aby być o krok przed oszustami i upewnić się, że nie stracisz pieniędzy.
Wskazówki, jak chronić swój e-biznes:
Wskazówki dla kupujących online:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie