
Linia kolejowa nr 97, łącząca Skawinę z Żywcem, przechodzi kompleksową modernizację, która znacząco poprawi komfort podróży oraz jakość komunikacji kolejowej w południowej Polsce. Po zakończonych pracach na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka, przyszedł czas na modernizację trasy między Suchą Beskidzką a Żywcem, łączącą województwo małopolskie ze śląskim.
Dzięki inwestycji, mieszkańcy powiatów suskiego i żywieckiego będą mieli wygodniejsze możliwości dojazdu do pracy i szkoły, m.in. w Krakowie. Dla turystów natomiast otworzą się nowe, atrakcyjne oferty podróży ze stolicy Małopolski w Beskid Żywiecki oraz z województwa śląskiego pod Tatry. Modernizacja linii sprawi, że trasa przebiegająca przez malownicze tereny południowej Polski stanie się bardziej atrakcyjna i dostępna dla podróżnych.
Projekt obejmuje przebudowę peronów na stacjach i przystankach, takich jak Stryszawa, Lachowice, Lachowice Centrum, Kurów Suski, mijanka Hucisko, Pewel Wielka, Pewel Wielka Centrum, Pewel Mała, Żywiec Sporysz. Zmodernizowane obiekty będą zapewniały wygodną obsługę wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komfort podróży zwiększą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie i oświetlenie. Dodatkowo, na przystankach zostaną zainstalowane ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze, co ułatwi komunikację osobom niepełnosprawnych.
Modernizacja obejmie przebudowę torów kolejowych na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec o długości 35 kilometrów, a także sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Planowane jest również zmodernizowanie 90 przepustów oraz 55 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach położonych na trasie. Te prace mają na celu podniesienie standardów linii kolejowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa podróży.
Umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka” zrealizuje firma Strabag Sp. z o.o. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniesie ponad 360 mln zł netto, a finansowanie pochodzi ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Modernizacja linii kolejowej nr 97 stanowi ważny krok w kierunku poprawy infrastruktury kolejowej w Polsce, oferując lepszy standard podróży oraz zwiększając atrakcyjność regionu dla mieszkańców i turystów. Dzięki tej inwestycji, komunikacja kolejowa w południowej Polsce wejdzie na wyższy poziom, przynosząc liczne korzyści zarówno dla lokalnych społeczności, jak i podróżnych z całego kraju.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie